Gigantisk utförsäljning, upp till 80 % rabatt
Värde multipack, upp till 72 % rabatt

Regler för återvinning

av DaniDarx, s.r.o. för onlinebutiken som finns tillgänglig på www.nedeto.se. Klagomålsförfarandet är ENDAST avsett för KUNDEN och utgör en integrerad del av de allmänna villkoren (nedan kallade "GTC").

Kontakt för frågor: via e-post: info@nedeto.se

Här hittar du grundläggande instruktioner om hur du bäst går tillväga vid reklamation, retur:

Vid retur, vänligen skicka varan i sitt ursprungliga och oskadade skick så att den inte bär några tecken på användning. Se till att den är i sin originalförpackning och har alla taggar kvar. Sedan är proceduren densamma för alla alternativ.

1. sätt in det ifyllda formuläret som finns vid beställningstillfället eller ladda ner det HÄR.

2. Du kan leverera varorna till oss på DaniDarx, s.r.o., Cernin 89, 267 51 Zdice, Tjeckien. Det är också där vår kundsupport är baserad, vanligtvis det snabbaste sättet att hantera en retur eller ett klagomål. Kunden är ansvarig för kostnaden för denna frakt.

1. I DET HÄR AVSNITTET FÅR DU INFORMATION OM HUR VÅRA VAROR SKA SE UT PÅ MOTTAGNING

1.1 Hur ska våra varor se ut när du tar emot dem? Vi ansvarar för att varorna är fria från defekter vid mottagandet. I synnerhet är vi ansvariga för att säkerställa att vid den tidpunkt då du tar emot varorna:

1.1.2. varan är lämplig för det ändamål som vi anger för dess användning eller för vilket varor av det slaget vanligtvis används,

1.1.4. varorna har rätt kvantitet, mått eller vikt,

1.1.5. varorna uppfyller kraven i lagstiftningen.

1.2 Presumtion att varorna är defekta. Om defekten visar sig inom 12 månader från mottagandet av varorna, antas varorna vara defekta vid mottagandet om vi inte bevisar något annat.

2. HÄR KAN DU FÅ reda på under vilka omständigheter ditt krav inte kommer att godtas

2.1. Vilka fel är vi inte ansvariga för? Vi är inte ansvariga för fel i följande fall:

2.1.4. varor som har modifierats av kunden och där felet har uppstått till följd av sådan modifiering,

2.1.5. varor som har modifierats av kunden och där felet har uppstått till följd av sådan modifiering,

2.1.6. felet beror på en yttre händelse utanför vår kontroll (t.ex. naturhändelse).

2.2 I vilka fall kan ni inte returnera varan till oss?

2.2.1.förpackade varor som inte kan återanvändas av hygieniska skäl, eller för varor som redan har använts (t.ex. om kunden skadar varans skyddsförpackning eller bryter säkerhetsförseglingen, eller om varan på annat sätt kan vara förorenad);

2.2.2. andra varor där varorna har hygienisk eller annan förseglad förpackning och inte kan returneras av hygien- eller hälsoskäl;

2.2.3. där varor som levererats av oss har blandats oåterkalleligt med andra varor;

2.2.4. varor som har modifierats efter dina önskemål.

2.3. Om du vill returnera varor till oss som redan har packats upp och har försetts med hygienisk förpackning. Vi är intresserade av att de tillämpliga hygienstandarderna följs. Det kan finnas en situation där du vill returnera varor till oss (frånträda köpeavtalet) där den hygieniska eller förseglade förpackningen har brutits och varorna inte kan användas igen (detta är inte fallet om varorna har anlänt till dig t.ex. skadade under transport). Du samtycker till att vi i sådana fall (där varor kommer tillbaka till oss t.ex. borttagna från den hygieniska förpackningen och varorna inte kan användas igen) har rätt att neka de returnerade varorna och skicka tillbaka dem till dig på din bekostnad. Om detta inte är möjligt (t.ex. av hygienskäl eller på grund av att skyddsförpackningen är skadad) har vi rätt att omedelbart kassera varorna.

3. VAD SKA DU VARA OBSERVERA NÄR DU MOTTAR VAROR?

3.1. Kontrollera innehållet i vårt paket. När du tar emot varorna ska du kontrollera att de är av rätt slag (i synnerhet att du har tagit emot rätt slags varor, att varorna är av avtalad kvalitet och att varorna innehåller allt som de ska innehålla).

3.2 När du inte kan göra anspråk på varorna Du kommer inte att ha rätt till några rättigheter enligt felaktig prestation om det finns ett fel som:

3.2.1. du borde ha känt till med normal omsorg när du ingick köpeavtalet, eller

3.2.2. om varorna överlämnas senare än när köpeavtalet ingicks, direkt när du tar emot dem, eller

3.2.3. om varorna överlämnas senare än när köpeavtalet ingicks, direkt när du tar emot dem, eller

3.2.3. om du visste att varorna var defekta innan du tog emot dem, eller

3.2.4. om du orsakade felet.

4. SKADADES VARORNA UNDER TRANSPORTEN?

4.1. Kontroll av förpackningen före mottagandet av godset från transportören, vid mottagandet. Vid mottagandet av paketet från transportören ska du kontrollera att förpackningen är hel. Genom att acceptera försändelsen bekräftar du att du har mottagit försändelsen utan uppenbara defekter. Om förpackningen är skadad ska du meddela transportören direkt och skriva en skaderapport. Paketet kommer att behållas av transportören. Detta är det enklaste sättet att hantera en skadeanmälan, paketet kommer att returneras till oss av transportören omedelbart och ett nytt paket kommer att skickas till dig.

4.2 Du upptäcker att varan är skadad först när du har packat upp paketet. Hur ska jag gå tillväga? Meddela oss omedelbart efter mottagandet och upptäckten av felet, dock senast 3 dagar efter mottagandet av paketet. Helst via reklamationsformuläret som finns här. Ange dina personliga identifieringsuppgifter, det e-postmeddelande som du beställde varorna från och identifiera de varor som du inkluderar i anspråket. Helst ska du också bifoga en kopia av inköpsdokumentet (t.ex. fakturan), fotodokumentation av felet och en beskrivning av det problem du har hittat med varorna. All denna information kan hjälpa till att lösa ditt krav snabbare.

4.3. När kan vi inte längre göra anspråk på frakt? Observera att om du gör ett anspråk den fjärde (4:e) dagen eller senare efter mottagandet av försändelsen är det högst osannolikt att ett sådant anspråk kommer att accepteras av transportören. Vi kan drabbas av skador till följd av din sena reklamation av en skadad försändelse (den skadade försändelsen kommer inte att ersättas av transportören för din sena reklamation), och vi har rätt att återkräva sådana skador från dig. Behåll paketet och gör en fotodokumentation av det (för att tydligt se de skadade varorna, förpackningen, fyllningen).

4.4 Hur går vi tillväga när du anmäler skadan till oss? När du har fyllt i formuläret för skadeanmälan får du en bekräftelse till din e-post. Du kan när som helst kontakta oss på info@nedeto.se för att kontrollera statusen för ditt krav.

5. OM DU MOTTAR NÅGOT ANNAT ÄN DET DU BESTÄLLT AV OSS, HUR GÖR DU?

5.1. Hur går du tillväga och vad behöver vi veta från dig? Om du har fått felaktigt skickade varor, felaktig kvantitet eller avvikande färger, eller helt andra varor som du inte beställt etc., vänligen kontakta oss helst via e-post: info@nedeto.se skriftligen eller via online-reklamationsformuläret. Vänligen ange dina personliga identifieringsuppgifter, e-postmeddelandet från vilket du beställde varorna och identifiera de varor du fick felaktigt. Helst ska du också bifoga en kopia av inköpsdokumentet (t.ex. faktura), fotodokumentation av felet och beskriva felet med dina egna ord och ange vad som fanns i paketet när det levererades. Vi gör vårt bästa för att förhindra sådana misstag, vi kontrollerar noggrant de skickade varorna, men inte ens vi är helt ofelbara. Vi ber om ursäkt i förväg för eventuella avvikelser i din beställning och kommer att göra allt vi kan för att göra reklamationsprocessen så bekväm och snabb som möjligt för dig.

5.2. Vad händer sedan? Efter att du har fyllt i och skickat in formuläret för skadeanmälan får du en bekräftelse till din e-post. Vi kommer att kontrollera allt så snart som möjligt och kontakta dig för att komma överens om nästa steg. Du kan när som helst kontakta oss på info@nedeto.se för att kontrollera att ditt krav redan behandlas.

6. UPPDÄCKNING AV DEFEKTIVA VAROR INOM 120 DAGAR EFTER MOTTAGANDET

6.1 Returer är möjliga inom 120 dagar efter mottagandet av varorna. Vi är intresserade av att göra våra kunder nöjda. De provar storlek, färg och passform. Ibland kan våra varor också vara en gåva som du köper i förväg. Det är därför vi, utöver den lagstadgade skyldigheten, tillåter våra kunder att dra sig ur köpeavtalet inom en förlängd period på 120 dagar från mottagandet av varorna. Returer är föremål för alla villkor som anges i denna returpolicy.

6.2 Jag upptäcker en defekt i varorna inom 120 dagar efter mottagandet av varorna Om du upptäcker en defekt i de levererade varorna inom 120 dagar efter mottagandet av varorna, vänligen kontakta oss helst via e-post: info@nedeto.se, skriftligen eller via online klagomålsformuläret.

6.3 Kan varornas värde minskas? Inom 120 dagar efter mottagandet av varorna garanterar vi dig rätten att dra dig ur försäljningsavtalet eller att byta ut varorna mot en annan. I detta fall måste dock varorna returneras oskadade eller i förseglade eller hygieniska förpackningar. Du kan inte göra detta om du upptäcker ett fel inom 120 dagar efter mottagandet av varorna. Observera att du är ansvarig för varans minskade värde enligt gällande lag. Mot bakgrund av ovanstående rekommenderar vi att du reklamerar defekta varor (eller varor som kan ha skadats under transporten) som det lämpligaste tillvägagångssättet. Du behöver inte vara orolig för att reklamationsprocessen kommer att ta längre tid än vår process för att returnera varor inom 120 dagar från mottagandet.

6.4. Vad händer sedan? När du har fyllt i reklamationsformuläret kommer du att få ett bekräftelsemail. Du kan när som helst kontakta oss på info@nedeto.se för att verifiera att reklamationen redan är under behandling.

7. UPPTÄCKANDE AV DEFEKTIVA VAROR EFTER 120 DAGAR FRÅN MOTTAGANDET - KLAGOMÅL

7.1 När ska du reklamera defekta varor Du är skyldig att åberopa rätten att reklamera defekta varor hos oss omedelbart, utan onödigt dröjsmål efter det att felet har upptäckts. I annat fall kommer ni inte att beviljas rätt till felaktig prestation av domstol. Om du inte åberopar felet i tid kan du inte frånträda köpeavtalet på grund av att felet föreligger. Du har rätt att utöva rätten att göra gällande ett fel som uppstår i en konsumentvara inom 24 månader från mottagandet.

7.2. Vad händer efter 24 månader? Du kan inte göra gällande rätten att reklamera en felaktig vara efter utgången av denna period (24 månader). Om det är möjligt för varorna förlängs denna period med den tid du inte har kunnat använda varorna eftersom de var i färd med ett legitimt klagomål. Även om vi alltid försöker hantera reklamationer till din belåtenhet, måste vissa produkter hanteras i enlighet med instruktionerna på förpackningen/etiketten/förpackningsinformationen - annars kommer de att skadas. I dessa fall, även om 24-månadersperioden ännu inte har löpt ut, kan vi inte acceptera ditt klagomål (avsnitt 2.1.3 eller 2.1.5 i denna klagomålsprocedur).

7.3. Vad ska jag göra för att reklamera defekta varor? För att reklamera defekta varor ska du fylla i och skicka in detta online-reklamationsformulär eller skriva till oss via e-post till info@nedeto.se eller skriftligen, och ange särskilt

7.3.1. ditt namn;

7.3.2. e-postadressen från vilken du beställde varorna;

7.3.3. telefonnummer;

7.3.4. identifiering av de varor som du inkluderar i anspråket;

7.3.5. beskriv felet med egna ord;

7.3.7 din adress för eventuell retur av varor efter det att reklamationsprocessen avslutats;

7.4.Vi bekräftar mottagandet av reklamationen. När du har fyllt i och skickat in reklamationsformuläret får du en bekräftelse på mottagandet från oss via e-post. Den tidpunkt då vi mottar uppgifterna om anspråket från dig är den tidpunkt då vi mottar uppgifterna om anspråket.

7.5 Var kan jag reklamera varorna? Köparen kan särskilt utöva sin rätt till ansvar för fel i varorna på DaniDarx, s.r.o., Cernin 89, 267 51 Zdice, Tjeckien, via e-post på info@nedeto.se eller via det online-reklamationsformulär som du skickar till oss.

7.6 Leverans av de reklamerade varorna tillbaka till säljaren. Varorna måste returneras kompletta, oskadade (med undantag för den påstådda defekten), helst i sin oskadade originalförpackning så att vi kan följa god hygienpraxis.

7.7 Vem bär kostnaden för transport av de reklamerade varorna? Om du kräver att ett fel ska avhjälpas (reparation eller leverans av nya varor eller del därav) bär vi kostnaden för att transportera de reklamerade varorna tillbaka till oss. Efter överenskommelse kommer vi att förse dig med en returkod för retur av varorna. Observera att varor som skickas mot postförskott och/eller på annat sätt på vår bekostnad inte hämtas ut av oss utan returneras till dig på din bekostnad.

7.8. Bekräftelse. Vid mottagande av de varor som reklameras kommer en bekräftelse på mottagandet av reklamationen och dess innehåll att skickas till den e-postadress som du har angett.

8. HUR SNABBT KOMMER DIN ANSÖKAN ATT LÖSAS

8.1. När kommer reklamationsprocessen att avslutas? Enligt civillagen har vi 30 dagar på oss att lösa en reklamation från det datum då rätten till felet utövas. Inom denna period avslutas reklamationsprocessen vanligtvis av oss senast.

8.2 Bedömning av felet Som regel, dock senast inom 3 arbetsdagar efter mottagande av nödvändig dokumentation (fotografier och andra uppgifter som är nödvändiga för bedömning av felet) eller leverans av den reklamerade varan tillbaka till oss, görs en omedelbar bedömning av felet och vi kontaktar kunden med ett preliminärt utlåtande. Den tid som krävs för en professionell bedömning av felet (t.ex. kan det vara nödvändigt för oss att begära hjälp från vår leverantör eller tillverkaren) ingår inte i denna tidsgräns.

8.3 Om varorna är defekta Om de reklamerade varorna har befunnits vara defekta ska reklamationsprocessen avslutas inom 30 dagar från det att rätten att reklamera fel uppstod. I motiverade fall kan den auktoriserade medarbetaren komma överens med kunden om en längre period. Vi är skyldiga att be er att komplettera dokumentationen så snart som möjligt.

8.4 Om varan inte visar sig vara felaktig. Om varan inte visar sig vara felaktig kommer du att informeras för att uppnå individuella åtgärder.

9. HUR MAN VÄLJER KLAGOMÅLSPROCESSEN

9.1. Vad kommer att påverka mina alternativ. Du kommer att ha rätt att begära att felet åtgärdas. Du kan välja att:

9.1.1. reparera varan;

9.1.2. leverans av en ny vara;

9.1.3. eller leverera den saknade delen.

Detta bör inte vara en orimlig begäran från din sida. Om reparation av varan skulle orsaka oss avsevärda svårigheter eller inte är en rimlig begäran med hänsyn till varans värde och felets betydelse, kommer vi att tala om det för dig. Detsamma gör vi om vi bedömer att din begäran om en ny vara är orimlig med hänsyn till felet eller varans värde.

9.2. Om det föreligger ett väsentligt brott mot köpeavtalet. Om felet utgör ett väsentligt brott mot köpeavtalet har du rätt att häva köpeavtalet eller kräva skälig nedsättning av köpeskillingen för varan.

9.3 När är det möjligt att kräva återbetalning av köpeskillingen? I vissa situationer är det möjligt att frånträda avtalet och kräva återbetalning av köpeskillingen. Detta kommer inte att vara möjligt i situationer där felet i varorna inte är väsentligt. Vilka är de situationer där du kan frånträda köpeavtalet och kräva återbetalning:

9.3.1 vi vägrar att avhjälpa ett fel i varan eller vi har inte avhjälpt felet inom skälig tid;

9.3.2. det framgår av vårt uttalande eller andra omständigheter att felet inte kommer att avhjälpas inom skälig tid eller utan väsentlig olägenhet för köparen;

9.3.4. felet i varan är upprepat; eller det är ett väsentligt brott mot köpeavtalet.

9.4. När kan du kräva ett skäligt prisavdrag på köpeskillingen för varan? I vissa situationer kan du fortsätta att kräva ett skäligt prisavdrag på köpeskillingen. Detta kommer inte att vara möjligt i situationer där felet i varan inte är väsentligt. Vilka är de situationer där du kan kräva en rimlig rabatt på inköpspriset?

9.4.1. vi vägrar att avhjälpa ett fel i varan eller vi har inte avhjälpt felet inom skälig tid;

9.4.2. det framgår av vårt uttalande eller andra omständigheter att felet inte kommer att avhjälpas inom skälig tid eller utan väsentlig olägenhet för köparen;

9.4.3. felet i varorna är upprepat; eller

9.4.4. det föreligger ett väsentligt brott mot köpeavtalet.

9.5. du berättar för oss hur klagomålet kommer att hanteras. Om du inte gör det kommer vi att fråga dig. Du är skyldig att tala om för oss vilken rätt du har valt från den felaktiga prestationen när du meddelar oss om felet eller utan onödigt dröjsmål efter meddelandet om felet. Du får inte ändra det val du har gjort utan vårt samtycke; detta gäller inte om du begär reparation av ett fel som visar sig vara irreparabelt.

9.6 Återlämna originalvaran. Om ni reglerar en reklamation genom att leverera nya varor måste ni återlämna de varor som ursprungligen levererades till oss (om vi inte kommer överens om annat).

10. AVSLUTANDE AV KLAGOMÅL

10.1 Om du har skickat varorna till oss för reklamation Om de reklamerade varorna har skickats till oss för reklamation av en transportör kommer de automatiskt att skickas till den adress som du har angett till oss eller så kommer reklamationen att lösas på annat överenskommet sätt (t.ex. genom återbetalning av köpeskillingen). Alternativt kommer vi att ange skälen till att vi avvisar reklamationen.

10.2. Om vi återbetalar köpeskillingen. Om reklamationen godtas som berättigad och du rätteligen begär återbetalning av köpeskillingen som en metod för att lösa reklamationen, skickar vi tillbaka köpeskillingen kontant till det bankkonto som du anger i reklamationsformuläret, senast 10 arbetsdagar från det datum då du fick en bekräftelse på metoden för att lösa reklamationen.

10.3. Leverans av de reklamerade varorna Du är skyldig att ta emot de reklamerade varorna inom 30 dagar från det datum då du underrättades om reklamationen. Efter denna period har vi rätt att ta ut en lagringsavgift i enlighet med § 2120.1 i kombination med § 2159.2 i civillagen. En daglig förvaringsavgift om 1 euro debiteras.

10.4 Försäljning av ej uthämtat gods. Om du inte hämtar ut godset från en reglerad fordran inom 6 månader från det att du informerats om regleringen förbehåller vi oss rätten att sälja godset och använda intäkterna för att betala lagringsavgiften.

10.5 Skyldighet vid mottagande av de varor som reklameras. Ni är vidare skyldiga att vid mottagandet kontrollera att den begärda varan är fullständig, i synnerhet att paketet som innehåller varan innehåller allt som den ska innehålla. Senare invändningar kommer inte längre att beaktas.

11. SLUTDEL

11.1 Rättigheter enligt lag. Kundens lagstadgade rättigheter påverkas inte av denna klagomålsprocedur.

11.2 Giltighet. Denna reklamationsrutin (endast för konsumenter) gäller från och med den 1 juni 2024 och ersätter tidigare reklamationsrutin